Hati saya.jiwa saya.perasaan saya.kemahuan saya.keinginan saya.ADALAH HAK SAYA.

Friday, January 18, 2013

terpana :3

salam to all readers.harap anda semua sihat dan sentiasa dirahmati Allah.Alhamdulillah,tamat sudah final exam saya untuk first semester as a medic student.yap.banyak cabaran,rintangan dugaan,suka,duka.syukur ke hadrat ilahi dengan limpah dan kurnianya saya masih lagi diberi kekuatan mental dan fizikal :)
to be frank, jadi medic stud ni banyak sgt cabaran dan rintangan.stress study,assignments,homesicks semua bercampur baur.
namun,walauapapun yang kita lakukan,ketahuilah wahai sahabat dan teman,sentiasalah BETULKAN niat anda.sesungguhnya kita hanyalah manusia biasa yang terlalu mudah lalai dan alpa.yap.memang,time first time ada insan yang menasihatkan saya "ya ukhti,perbetulkanlah niat study anda.sebab memang kita rasa niat kita kerana Allah,tapi sejauh manakah kebenarannya itu?"
kita stress study, kita menangis sebab tension,tapi sebanyak manakah air mata kita ini tumpah untuk ilahi?
pada mulanya,saya sendiri bermonolog sendiri "hekleh,memang ah korg ckp macam tuh.korang dah nak jadi HO."
tapi,bila saya hayati tafsir2 Al-quran,yah,terlalu banyak saya leka dengan urusan duniawi.
MAHU DEAN LIST.tapi DEAN LIST untuk akhirat hancus.
saya bukanlah seorang insan yang hebat tentang agama.namun,saya bersyukur sebab Allah memberikan hidayah kepada diri ini untuk berubah secara perlahan2.
ALHAMDULILLAH :)
*ayuh cemerlangkan result duniawi and akhirat*

No comments:

Post a Comment