Hati saya.jiwa saya.perasaan saya.kemahuan saya.keinginan saya.ADALAH HAK SAYA.

Thursday, November 22, 2012

:)(:

salam to all readers.Alhamdulillah syuku ke hadrat ilahi kerana telah memberikan aku peluang untuk hidup dan bersemangat tok study in medical field ini.life is getting tougher nowadays.yap sangat berat.
sometimes terdetik dalam minda nak give up and tukar other course.yalah banyak lagi kan course lain.but bila teringat apa yang Prof Dilip cakap,terus tak jadi.eh,macam korang tahu je apa yg dia cakapkan? LoL! k, Prof Dilip cakap ; "getting a chance to study in a medical field is a gift from god.never waste it."
ramai prof keep on motivate us to READ BOOKS.READ BOOKS.orite2.even dah penat nak membaca,but i have to push my self to read books juga :)
okey,now nak story sikit pasal kesentapan aku bila ada seorang hamba Allah ni menegurku dengan cara non-intentional way.story start macam ni.
one day,aku teman kawan aku untuk jumpa prof for their group discussion.then ada la hamba Allah ni juga.aku tak pernah rapat dengan dia and nak bercakap dengan dia pun jarang i guess.dipendekkan cerita,time nak masuk lif, ada janitor ni lari2 nak masuk lif.then dia keluar sebab kawan dia panggil.yang aku naik menyampah tu sebab janitor ni gelak2 macam ngengada.tahu la ada haba Allah yang boeh tahan macho dalam lif ni.then aku tanya ah ; "ni nak masuk ke tak ni?".maybe nada aku keras sikit.time lif dah tutup,that hamba Allah cakap "mia,kau ni kerek sgtlah.rude weh.bila cakap dengan orang,cakap elok2.jangan cakap macam lelaki."
entah kenapa,biasanya aku cool je bila ada org tegur cam tuh.but kali ni aku tersentap.sangat.sampai aku terfikir2 pasal teguran itu (menusuk kalbu nyaa :p )
okey,start from that  moment,aku tekad nak berubah.maybe susah if in drastic way.but sikit2 i try to be a niceee MUSLIMAH. Inshaa Allah :)
thanks to you bro atas teguran itu :)

No comments:

Post a Comment