Hati saya.jiwa saya.perasaan saya.kemahuan saya.keinginan saya.ADALAH HAK SAYA.

Friday, December 9, 2011

present and future |:

salam to all my beloved blog readers.
isn't that great for us to have all the things that we wish for in our life?but hey soul sistaa and brotherrr,ini dunia realiti.mana ada fairy god mother yang akan menunaikan impian anda macam dalam cerita cinderella tuh.tanpa usaha dan tawakal,takde maknenya rezeki tiba2 akan turun dari langit.ibarat mintak elaun yang tak dapat2 lagi jatuh gedebuk dari langit. '_________'
aku percaya dalam hidup ini,sape yang usaha,sape yang struggle,sape yang berkorban,PASTII akan berjaya.seriously aku tak percaya ada manusia kat dunia ni boleh pandai tanpa study hard.*ala macam yang selalu kita assume tuh,,"dia ni mesti born to be genius".sebabnya,TUHAN MAHA ADIL.sapa yang usaha pasti akan dapatkan?
and now,i want to share my happiness with all of my beloved blog readers.bukan niat di hati untuk menunjuk2.tapi niat hanyalah untuk share kebahagiaan ini bersama.
PSPM 1 merupakan penilaian yang besar bagi semua pelajar matrikulasi.weh,sape yang tak cuak cuba angkat tangan sikit.meh aku nak tengok!yelahkan,chapter yang masuk sangatlah banyak.every subject ade 10 chapters yang start diajar awal bulan 6 dan berakhir pada bulan 10.lajuuu kan?tapi,itulah manisnya belajar.susah ke,senang ke,REMPUH SAHAJAAA!
result aku for PSPM 1 :
BIO - A
CHEM - A
S.COMP - A
MATHS - B+
overall pointer is 3.85
sungguh aku nak cakap yang kejayaan itu sangatlah manis.tiada perkara yang buat aku happy dalam hidup ini melainkan dapat mendengar *through phone je papa dan mama ku nangis gembira.sumpah aku terharu sebab aku dapat balas balik kejatuhanku semasa spm.ALHAMDULILLAH.
AND,when we talk about course apa yang saya nak amek?
Insyaallah,hatiku ini nekad untuk amek chemistry&petroleum.dah dapat green light dari mama&papa.thanks to that person yang telah mencungkil minat saya untuk bercinta dengan chemistry.
to my only and dearest chemistry teacher,
memang,sejak saya masuk KUSESS time f1,saya selalu dengar keburukkan yang orang kata pasal cikgu.kadang-kadang terdetik juga di hati ini,eh nape cikgu nie macam pilih kasih?tak adil!
tapi,as time goes by,sejak kelas chemistry pertama yang cikgu ajar saya di tingkatan 4,cikgu telah berjaya mencuit hati saya untuk mendalami ilmu yang cikgu berikan.cikgu ajar saya tanpa kira waktu.2 tahun ilmu yang cikgu berikan sangat memberikan kesan mendalam kepada saya.saya pekakkan telinga bila orang mengutuk,mencaci cikgu.kerana saya tahu,cikgu adalah idola saya.memang tidak dinafikan cikgu tegas.tapi ketegasan cikgu itulah yang menjadikan saya seorang insan yang berguna.ketahuilah wahai cikgu,jasamu akan ku kenang hingga akhir waktu.saya sayang cikgu!
TERIMA KASIH MURRABBIKU,CIKGU ELEY ROHAIDA SADELI.
and,,thanx kepada mereka2 yang wish congrats kepada saya hari tuh.terima kasih ya!
*special thanx to :
-syera ishak,awak memang tulang belakang saya :)
-qaniah rahman,tunggu aku kat US ye.thanx niah bg moral support!
-kak fifaah,hey2 akak.thanx a lot <3
-bro rafi,ingat lagi kat budak ni rupanya <3
-kak matul,hey2 idola pemberi nasihat (:
  



No comments:

Post a Comment